Siskokulta ehdotti lokakuussa: "...voitaisiko pitää semmoset hulinapikkujoulut, jossa huovutettaisiin, syötäisiin ja oltaisiin...?" ja koskapa kysyjänä oli siskokulta ja tyttärensä en voinut sanoa ei. Tietenkin pidetään. Ja vaikka osa peruikin tulonsa ja osa ei koskaan kai saanut edes tietoa niistä niin siitä huolimatta sain lauantaina köökin huovutustehtaaksi:

Tapahtumaa edelsi seuraava keskustelu askartelukaupassa:

- ja olikohan muuta

- no mitäs muuta näiden pussukoiden lisäksi huovutukseen tarvitsee??? (pusseissa oli pahanhajuisia mutta kivan värisiä villamyttyjä)

- no neuloja ainakin, otatko isoja vai pieniä?

- EI harmainta hajua! Otetaan molempia varulta. (katkaisin 3 niistä kun pääsin oikein vauhtiin)

- No sitten tarvitaan vaahtomuovia ...

- löytyy kotoa (silputtiin yhden siskokullan vanha patja)

- ja jos märkähuovutusta teette niin mäntysuopaa (märkähuovutusta, kaikkea ne keksii)

- no ei tehdä jos minulta kysytään!

- haluaisitko bonuskortin meille?

- EN TODELLAKAAN, en aio aloittaa askartelua enää tähän ikään päästyäni ilman sitä...

(kaupan ulkopuolella tajusin että olisi pitänyt sittenkin ottaa, kauppa lienee tulevaisuudessa- jahka lapset saavat siitä vihiä- unelmakohde jälkikasvulle, huoh).

Mutta mahtailusta huolimatta minunkin oli pakko kokeilla, katkaista ne 3 neulaa ja saada aikaiseksi 3 tuotosta (tein ne samassa ajassa kuin siskokulta yhden, tosin nopeus näkyy lopputuloksesssa, ja ehkä sekin että oikeasti se oli hirmu rasittavaa, lapaluissa asti tuntui kun piti niin hirmuisesti pistellä)

Tämmönen hieno rivistö saatiin aikaiseksi omin voimin. Jossakin on kuva, jossa on myös vieraiden luomukset mutta en löydä sitä apparaattia tähän kirjoituspuuskaan....

**********

Olen istunut tänään 3,5 tuntia ryhmäkokouksessa kuntamme jäähallin kokoustilassa (ja pakkomyin luottamusmiehillle ea-laukkuja, äitimuori kysyikin että ottaako ne muut yhtä tosissaan tuon myyntiprojektin -toivon todella että ottaa!). Olen myös halannut isovanhempiani. Olen lämmittänyt pyhäruuaksi eilistä spagettia. Olen tuijotellut takkatulta. Ja olen nukkunut pitkään. Olen myös nähnyt tähdenlennon. Ja olen nauttinut pakkasesta.

Jäisen ratisevaa ja lumisen narskuvaa alkavaa viikkoa teille lukijani!