Ajattelin tässä tehdä jonkinasteisen aamukamman (autan tässä lomautettua insinööriä, joka ei halua sitä kampaa eikä oikeastaan edes seurata koko touhua, joka minusta taas on kvepk-tietoa*) ja seurailla päivien kulumista kepun puoluekokouksen isoon hetkeen...(puheenjohtajan vaihtumiseen)...ja minun matematiikallani siihen on hetkinen:

- helmikuusta 23 yötä, maaliskuusta 31 yötä, huhtikuusta 30 yötä, toukokuusta 31 yötä ja kesäkuusta 12 yötä eli 127yötä (aika pitkä aika).

Just nyt ERITTÄIN HARVINAINEN PERJANTAI-ILTA MENOSSA. Kotona. Rauhallista. Tuli leivinuunissa ja pannuhuoneessa, kuopus yökylässä (hiljaisuus selittynee sillä), alfauros edelleen reissussa (koiran hiljaisuus johtunee siitä) ja esikoinen synttäreillä...tää on kulkaa aivan ihanaa. Otin pienet torkut tuossa justsa...meinasin mennä hiihtämään mutta empä taida jaksaa sitäkään. Oon vaan. Tälleen. Hauskaa viikonloppua kaikille!

* kyllävoisierittäinpaljonkiinnostaa

Aini. Se monni. Keskimmäinen on puhunut akvaariosta. Haluaisi semmosen. Tuli tänään sitten vaatimaan, että mun pitäis edes puhua siitä jotain. Sanoin: "vettä. kala. lasia" Ei kuulemma riittänyt (aloimme tiristä ja saimme hepulin kun osoitin keittiön pöydällä olevaa partyliten kynttilämaljaa, ja sanoin että laita tonne)...sitten keskimmäinen ilmoitti hankkivansa monnin sinne...mä tuijotin ja sanoin että eiks Pekka Töpöhännässä ollut monni, se ilkeä kissa...ja sitten naurettiin. Läähätettiin, voihkittin ja ulvottiin. Kohtauksen jälkeen lapsi tarkisti, että: "ootkohan sää pikkasen väsynyt". ???

Juu oon. Laitetaan vaan  se monni.

monni  ja monni