Oi. Olen tänään jutellut IIH- niin ihanan Roman Schatzin KANSSA. OIH. Ja voih. Jaa mitenkö...nooh

1) työkaveri luki Kalevaa

2) työkaveri näki ilmoituksen ja ajatteli siitä olevan hyötyä bisneksille ja ilmoitti siitä minulle

3) minä luin saman ilmoituksen ja NÄIN SIINÄ VAIN KAKSI SANAA: ROMAN SCHATZ

4) työkaveri ilmoitti meidät molemmat tilaisuuteen (varmuuden vuoksi, kun arvasi, että asiapuoli saattaa muutoin jäädä tässä tilanteessa heikohkoksi, näiden olosuhteiden vallitessa, Roman juontamassa...)

5) olimme hyvissä ajoin paikanpäällä, en parkkeerannut auto inva-paikalle vaan pyörätelineeseen (pakko!)

6) sain 3minuutin istumisen jälkeen ensimmäisen katsekontaktin könsik...

7) työkaveri muistaa asiasisällön ja teki varmuuden vuoksi muistiinpanoja, minä keskityin olennaiseen (näin Romanin KAHTENA valkokankaalta ja livenä hieman pienempänä siinä ihan heti valkokankaan alapuolella)

8) tilaisuuteen kuului kahvitarjoilu...ajauduimme sattumalta yhtäaikaa kahvikupposten äärelle ja kävin seuraavan henkevän keskustelun hurmur...hänen kanssaan:

- "...scwhchwchwcshwchwc swcscwhhhwjcwc"  (Roman puhuu saksaa vanhemman herrasmiehen kanssa)

- Hei Roman, mä oon lukenut kaikki sun kolumnit (polveni muuttuivat hyytelöksi hei-sanan jälkeen ja kolumni-sanan jälkeen korvissani suhisi...

- heipä hei, kiva, ne on kirjoitettu nooh, välillä ammattiataidolla ja välillä ilman sitä... (ja sitten hymy...iiik)

- juuuh, eikun nehän ....niih, mut sulla on siis ihalijoita (toivottavasti on muitakin kuin vain minä) täällä Oulunseudullakin sitten, tiedoksi (minä puolestani hymyilen kuin idiootti ja työkaveri näyttää...paljonpuhuvalle)

- Ai, voi kuinka lämmittää, tuo lämmittää sydäntä...kiva kun joku niitä lukee! JA TAAS SE HYMYILEE

Hoipertelin kahvini kera istumaan. Tietäisipä vaan. Kesti tovi toipua. En tosin aio niitä rintakarvoja tilata -edes harmaana.

Ja nyt ei tunnu mikään missään. Ei edes se, että alfa ilmoitti jotakin epämääräistä maasturista, ei voi ajaa, laturin hihna ja diipadaapaa...siis ottaen huomioon, että olen lähdössä +85v papparaisen ja mummekkelin, 4 lapsen ja itseni kera Lappiin PERJANTAINA. Ei, mielessäni on vain...

OI ROMAN!